كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
آیین نامه امتحانات-لطفا قبل از شرکت در امتحاناات، آئین نامه را مطالعه نمائید

لطفا قبل از شرکت در امتحاناات، آئین نامه را مطالعه نمائید

نکته مهم : کلیه دانشجویان موظفند نسبت به تکمیل یا اصلاح مشخصات خود بخصوص کد ملی، شماره تلفن همراه، آدرس و ایمیل در سیستم گلستان اقدام نمایند.(در صورت عدم ثبت قادر به مشاهده نتایج آزمون نخواهید بود)

آئین نامه:

1- کلیه دانشجویان جهت شرکت در امتحانات ترم ملزم به ارائه کارت دانشجویی معتبر می باشند. دانشجویان جدید الورود هرچه سریعتر نسبت به دریافت کارت خود از آموزش اقدام نمایند.

2- گزارش ۴۲۸ یک هفته قبل از شروع امتحانات بر روی سایت گلستان فعال می باشد. لازم به ذکر است در صورت بدهکار بودن دانشجو امکان تهیه این گزارش مقدور نیست . لذا اکیداً توصیه می گردد در صورت عدم پرداخت شهریه سریعا نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید

مقررات و نظم در امتحانات

 ۱ـ بمنظور ایجاد نظم و آرامش و رعایت مقررات در امتحانات  و استفاده کامل شما از زمان مفید امتحان، درب حوزه‌های امتحانی برای انجام امور زیر 
 الف) کنترل محل استقرار صحیح دانشجویان برای پیشگیری از دریافت برگه سؤال با کد غیر مرتبط 
ب) توزیع پاسخنامه‌ها جهت کنترل دقیق مشخصات
 ج) توزیع به موقع برگه‌های سؤال 
د) تهیه مقدمات حضور و غیاب

 15 دقیقه  قبل از شروع امتحان، بسته خواهد شد بنابراین تأکید می‌شود یک ساعت قبل از شروع  امتحان در حوزه امتحانی حضور یابید و پیش‌بینی لازم برای زمان، مسیر، وسیله ایاب و ذهاب عمومی و مشکلات احتمالی را نموده و به موقع از منزل خارج شوید. 
ضمنا در امتحاناتی که بصورت مجازی و به کمک رایانه برگزار می شود، راس 15 دقیقه پس از برگزاری امتحان، سیستم اجازه برگزاری امتحان را نخواهد داد.

۲ـ بعد از بسته شدن درب حوزه‌ها، از ورود دانشجو جلوگیری خواهد شد

۳ـ برای ورود به جلسه امتحان، همراه داشتن  کارت دانشجویی الزامی بوده ، در غیر اینصورت از ورود دانشجو جلوگیری بعمل می‌آید

۴ـ همراه داشتن هرگونه وسایل اضافی از قبیل تلفن همراه، کتاب، جزوه، برگه یادداشت، کیف و … ممنوع می‌باشد.

 ۵ـ شماره صندلی خود را  از روی لیست نگاه کرده و حتماً در شماره مخصوص به خود مستقر گردید. 

 ۶- هنگام ورود به جلسه , آرامش را حفظ نموده و هرچه سریعتر بر روی صندلی خود استقرار یابید سپس مشخصات سربرگ پاسخنامه با مشخصات خود از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره دانشجویی، نام درس و … کنترل و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت به مراقب مربوطه اطلاع تا  جهت رفع آن اقدام گردد .تذکر بسیار مهم: شماره یا کد درس و نام درس مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون، پاسخنامه پرینت شده و بالای برگ سؤال می‌بایست یکی باشد. در غیر اینصورت قبل از پاسخگویی به سؤالات مراقب مربوطه را در جریان قرار دهید
 

7- تکمیل و امضای  گوشه سمت راست پایین  پاسخنامه تستی (قرمز رنگ) با خودکار آبی الزامی می‌باشد.

–8 پس از شروع , ابتدا دقت شود چنانچه سوال کدسری دارد در محل پاسخنامه تستی کد سری سوال درج و تکمیل شود 

۹ـ پاسخ سؤالات تستی با مداد مشکی نرم و پاسخ سؤالات تشریحی با خودکار آبی داده شود.
در غیر اینصورت پاسخنامه تصحیح نخواهد شد. ضمناً درج کامل کد درس برروی سربرگ پاسخنامه تشریحی الزامی است
تذکر مهم: درج مشخصات کامل از قبیل نام و نام خانوادگی، رشته، نام درس ، گروه درسی و شماره صندلی به روی سربرگ پاسخنامه تشریحی ـ پیش‌نویس و برگه سؤال الزامی است. در صورت عدم تکمیل، تخلف آموزشی محسوب می‌شود. ضمناً در صورتی که دانشجو تمایل به پاسخگویی به سؤالات تشریحی ندارد می‌بایست با درج جمله «پاسخنامه سفید است» ذیل آن را امضاء و به مراقب تحویل نماید.

 ۱۰ـ وقت آزمون، تعداد سؤالات، نوع سؤال و مجاز بودن ماشین حساب و … در سربرگ سؤال درج شده است. تأکید می‌شود به ا ین موارد توجه لازم نمایید. ضمناً درج هرگونه علامت بر روی برگه سؤال تخلف آموزشی محسوب می‌شود.

 ۱۱ـ امضای لیست حاضرین به معنای حضور در جلسه امتحان می‌باشد و تا ۲۰ دقیقه بعد از شروع امتحان می‌بایست لیست مذکور توسط رابط از دانشجوی حاضر در جلسه امضا گرفته شود. چنانچه رابط جهت اخذ امضا به شما مراجعه ننماید مراتب سریعاً به رابط مربوطه اطلاع داده شود.
ضمناً عدم امضای لیست حاضرین به منزله غیبت در امتحان می‌باشد.

 ۱۲ـ همراه داشتن مداد، پاک کن، خودکار آبی، مداد تراش  در جلسه امتحان ضروری می‌باشد.
رد و بدل کردن اینگونه وسایل در جلسه امتحان تخلف آموزشی محسوب شده و طبق آیین نامه کمیته انضباطی برخورد خواهد شد
 
۱۳ـ با توجه به اینکه سؤالات امتحانی از بانک سؤال مستقر در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور به صورت متمرکز طرح و ارسال می‌گردد. بنابراین در صورت وجود ایراد به سؤالات ,  مسئولین برگزاری امتحانات مجاز به تغییر در صورت یا محتوای سؤال و گزینه‌ها نمی باشند , در چنین شرایطی دانشجو می‌بایست پس از خروج از حوزه با مراجعه به سامانه گلستان حد اکثر تا ۵ روز پس از امتحان با ذکر شماره سؤال و نوع خطا نسبت به ثبت اعتراض  اقدام لازم را انجام دهید . تا بررسی و در صورت صحت برای حذف سؤال اقدام گردد. بدیهی است در صورت عدم رعایت موارد فوق و بروز هرگونه مشکل عواقب ناشی از آن بعهده شخص دانشجو می‌باشد و با دانشجوی خاطی طبق مقررات برخورد خواهد شد. این اطلاعیه به منزله ابلاغ به کلیه دانشجویان می‌باشد و عدم اطلاع از آن مانع از  اجرای مقررات نخواهد شد

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر